Geoblog.pl    martuszka    Podróże    Etap VI: Holandia - Loosdrechtse Plassen, Vecht, Markermeer, IJ-Meer, Nordzeekanaal, Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder, Oude Wetering, Braassemermeer, Oude Rijn, Amsterdam-Rijnkaanal, Vaartsche Rijn, Oudegracht Utrecht, Vecht, Loosdrechtse Plassen    Utrecht z wody

Utrecht z wody

Holandia
Holandia, Utrecht

Ruszamy dalej. Kończą się nam urlopy więc chcemy dziś dopłynąć do naszej mariny w Loosdrecht, spakować się, przygotować jacht na zimowanie i jutro wracać do domu.

Punktualnie o 9 pojawił się śluzowy i całkiem sprawnie przprowadził nas przez mosty i śluzę.
Ostatnie 20 km kanału nie było łatwe. Głębokość na styk. Miejscami przechodziliśmy na siłę a innym razem kapitan zrzucał balast czyli mnie i Marka!

Odetchnęliśmy z ulgą wypływając na główny kanał - Amsterdamrijnkanaal. Niestety nie na długo, kanał prowadzący przez Utrecht jest uroczy ale trudny do przepłynięcia. Dużo mostów, wąskich tuneli, niebezpiecznych zakrętów. W jednym z tuneli utknął jacht morski o zbyt dużym zanurzeniu, w innym prosto w nas wpłynęłą rozpędzona łódka. Na szczęście dla nas bez żadnych strat. Łatwo o kolizję w takich warunkach aż Jacek zrobił się blady ze strachu.